hamsaz


hamsaz

هنر,احساس,شعر,موسیقی,زبان,متن.جهانی به جنس انسانیت.


نیم نگاهی به سبک های نقاشی.(قسمت چهارده)(نئو کلاسیسیسم و باربیزُن)

 

 مکتب باربیزُن(The Barbizon School):

 اوایل قرن نوزدهم میلادی در فرانسه نقاشی مناظر به تنگی توسط ظریف طبعانِ محافظ کارِ آکادمیِ فرانسه احاطه شده بود. نقاشان و مجسمه سازان شدیداً تحت سنت نئو کلاسیک به منظور تقلید از هنر رنُسانس و عهد عتیق مورد تعلیم قرار می گرفتند.از طرفی به دلیل سلسله مراتبی که آکادمی در مورد موضوعات تاریخی پذیرفته بود اجازه نقاشی صِرف (خالص) طبیعت داده نمی شد و در بهترین حالت نقاشان تنها اجازه کشیدن نقاشی ایده آل منظره ای را داشتندکه که از شعر های باستانی پیروی می کرد.                                                                             
مشتاقانِ کشیدن مناظر یک پارچه و خالص به ایتالیا سفر کردند و در این میان بنا (یادبود) را که غرق در نور خورشید بود را انتخاب کرده و به صورت دست جمعی برای نقاشی مستقیم این منظره گرد هم آمدند.(اولین جرقه های باربیزن)(بیش از این درباره تاریخچه به دلیل افزایش حجم مطلب نمی دهم .در صورت علاقه به پیگری آن به من اطلاع دهید تا در یک مطلب جدا گانه مفصل درباره آن صحبت کنیم.)

باربیزُن نام یکی از دهکده های واقع در جنگل Fontainebleau (فُونتِین بلو)با منظره زیبا واقع در 60کیلومتری جنوب شرق پاریس درکشور فرانسه می باشد.طراحی و نقاشی از طبیعت بدون دخل و تصور در آن با استفاده از ملزومات آن مهم ترین ویژگی این جنبش محسوب می شود.

 

 

 

 

مکتب باربیزُن(The Barbizon School):

 

نوکلاسیسیسم یا نئوکلاسیسیسم ( Neoclassicism):

نئوکلاسیسیسم جنبشی هنری است که تحت تاثیر هنر یونان و روم باستان خلق شد.

واژه نئو کلاسیسیسم تا نیمه ی قرن نوزدهم هنوز اختراع نشده بودو در همین هنگام سبکی نیز برای آن تعریف شد اصطلاحاتی مانند:((سبک واقعی))،((اصلاح))و((احیا)).

نئوکلاسیسیسم احیاگر سبک و روح دوره ی کلاسیک و پیرو اصول یونان و روم باستان است .در انگلیسی این حرکت به جنبه های بصری هنری اطلاق می شد

خواستگاه اصلی این هنر ایتالیا است.جریان اصلی این جنبش همزمان با دوره روشنگری در قرن هجدهم پدید آمد،تا اوایل قرن 19 ادامه یافت و سپس به سبب رقابت با رومنتیسیسم تا سده بیستم و در پی آن تا قرن حاضر (21)در حال رشد کردن است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: یونس | تاريخ: برچسب:باربیزن,مکتب,هنر,نیم,نگاه,فریاد,فرانسه,پاریس,دهکده,نئوکلاسیسیسم,طراحی,نقاشی,طبیعت,The Barbizon School ,Neoclassicism, | موضوع: <-PostCategory-> |